Karin Rindevall 2D & 3D Animator
Comic Artist
Illustrator
3D Artist
That's me. I am an animator, illustrator and comic artist who by chance became a game developer. I am 23 years old
and have been lurking around the
Internet since I was 11. My first
blog-like log on the Internet was
a small section on my first
website back in 1998 which was
updated every friday in poor
english and scribbles. Things
haven't changed much in the past
11 years, huh? :)
If you want
to read this blog in Swedish,
please use the google translation
tool since I don't have time to
write in both languages. Feel
free to leave comments in either
language!
I tisdags var det omröstning i vilka spel som kommer att utvecklas under Spelprojekt 2 i vår. Omröstningen gick till på det här viset: alla 16 designergrupper presenterade sina spel, 5 min var och sedan fick alla gå ut och rösta på tre spel de tyckte skulle utvecklas.
Grattis till alla designers som fick sina spel valda! Extra stort grattis till Robert och Patrik som fick flest röster av alla! Det ska bli spännande att få reda på vilken grupp jag hamnar i. Är riktigt nervös faktiskt. Lärarna kommer att försöka placera en i nån av de grupper man röstat på och/eller är mest lämplig i.
Av de spel som kom med röstade jag på the Sheep och Eternal Magic. The Sheep är idémässigt utvecklat av Eric och Erik och Eternal Magic är utvecklat av Robert och Patrik. Egentligen spelar det inte så stor roll vilken grupp jag hamnar i eftersom båda spelkoncepten är spelmässigt lockande - men jag skulle helst vilja hamna i Eternal Magic av dessa två, då jag tror att mina tecknar-, 3d- och animationskunskaper är bättre lämpade där. Fick till och med koncepta lite till själva presentationen (under Roberts befallning, lowl)! Dessutom var jag i en av Ericarnas grupp förra året - han är riktigt bra och shysst (liknar taco-köttfärs, dock. *insider*), men man vill ju ha lite variation! Dock är chanserna att jag hamnar i Eternal Magic mindre, med tanke på att de fick flest röster. Nervigt värre!
Vi får se hur det blir. Men jag är väldigt nervös! Om man ska jobba med ett spel som omfattar 10 veckor vill man trots allt hamna i en grupp där man brinner för konceptet och det man får jobba med. :)
Dagens höjdpunkt: erm, dagen började ju nyss. Men jag hoppas på att få mycket gjort idag så att det blir en höjdpunkt!