|
|
|
|
|
Wednesday, 1 October 2008 20:07
Jesus Christ Super Star!
Spelprojekt 3 har startat för några veckor sedan och vi jobbar redan för fullt. I somras visste jag inte vilken grupp jag ville vara med i (jag var involverad i två samtidigt) . Jag valde tillslut den mindre gruppen, innehålandes personer/nära vänner som jag inte jobbat tillsammans med tidigare, vilket var motiveringen till valet.
Jag hade ännu mindre aning om vilket sorts spel jag skulle komma till att göra, och jag kunde nog inte ens föreställa mig att jag skulle få vara med och göra ett spel om Bibeln. *flämt* Vi blev nämligen kontaktade av Svenska Kyrkan och får nu utveckla ett potentiellt spel för svenska konfirmander. Så detta är alltså ett ganska långvarigt och professionellt projekt om allt går vägen. Här är två fina screenshots från vad vi har hittills:
Screenshot från motorn. Vad vi ser här är en testmodell aven karaktär och en relativt färdig dromedar. Testmodellen (som ser ut som en legofigur) är gjord av mig och kamelen är gjord av Lisa.
Vår Mock-upmiljö från Maya. Notera att detta inte är in game render utan en vanlig Maya Render. Dromedarerna och stenarna är gjorda av Lisa. Banditen, Abraham och vapnena är gjorda av Fredrik. Trädet är mitt (textur ej klar). Tältet, marktiles och buskarna är Simones. Är faktiskt riktigt stolt över vad vi åstadkommit under så kort tid. Vi grafiker klickar verkligen - vi tänker i princip i samma spår hela tiden. Fantastiskt! Under de första veckorna har jag gjort förvånandsvärt lite konceptarbete, och har i stället hållt mig mer till det område jag vill jobba med i framtiden: riggning och animation - tekniskt och exportarbete. Eftersom jag är lead artist så har jag förstås planerat en hel del också.
Annars då? Datorn är fortfarande konstig (trots att jag sade att saker löst sig), vår TV har inte kommit tillbaks än, Robert har klippt av sig allt sitt hår och det börjar bli kallt ute.
Dagens höjdpunkt: Den där Erik bjöd oss på kladdkaka. Gott!Labels: 3D, Spel, Teknik
1 comments
|
|
|
|
|
|